lissabon.reismee.nl

Lissabon dag 1

Na een goede nachtrust zijn we naar Charleroi gereden, waar we met het vliegtuig naar Lissabon zouden gaan. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het tijd om in te checken. We waren best snel door de douane gegaan, vanwege de korte rijen. Hierdoor hadden we nog veel tijd voordat we in het vliegtuig moesten stappen. We hebben nog even op ons gemak een broodje gegeten en wat bij gekletst.

Om 13:20 was het dan zo ver. We konden ons gaan inchecken. Alles was prima in orde en we konden lopen naar het vliegtuig. We deden onze koffers in het bagagehok boven ons hoofd en namen plaats. We moesten wel even wennen aan de beenruimte. Helaas had het vliegtuig wat vertraging, waardoor we dertig minuten later zijn vertrokken. Het stijgen ging soepel en we waren onderweg naar onze bestemming.

Toen we aankwamen in Lissabon, werden we met een transfer naar het vliegveld gebracht. Daar werden we opgehaald door onze chauffeur Ricardo. Tijdens het rijden gaf hij ons nog wat tips en tricks over Lissabon. Zo vertelde hij dat het enige gevaar de zakkenrollers waren. Daarnaast wees hij ons de weg naar de dichtstbijzijnde supermarkt en natuurlijk het metrostation. Een kwartiertje later waren we dan eindelijk bij het hotel.

Toen we binnenkwamen voelde we gelijk een fijne sfeer. Het zag er goed ingericht uit en de geur was ook erg verfrissend. We werden goed geholpen bij de receptie en hebben onze kamer gekregen. We zaten op de 4de verdieping aan het einde van de hal. In onze kamer voelde we ons meteen op rust. We hadden geen last van overlast of van de wegen. We hebben ons opgefrist en we waren gesetteld.

Om 18:15 was het tijd om naar het restaurant te gaan. We zijn naar het metrostation gelopen, maar eenmaal daar raakte we een beetje verdwaalt. We konden niet goed vinden waar we heen moesten gaan. Hierdoor liepen we eerst de verkeerde kant op. Na te vragen aan een van de medewerkers zijn we naar boven gelopen waar we helaas de verkeerde trein hadden gepakt. Gelukkig hadden we dit snel in de gaten, waardoor we uiteindelijk toch de goede trein hadden.

Nadat we uit de trein stapte, moesten we nog een klein stukje lopen naar het restaurant. We liepen in de richting van de boulevard en we probeerde, ondanks de stress, nog te genieten van het uitzicht. Al waren we iets later aangekomen bij het restaurant, maakte ze daar geen probleem van. We hebben genoten van de kabeljauw en de fijne sfeer van het restaurant. Ook werd de WK-wedstrijd afgespeeld, waardoor we konden meegenieten met de Portugezen.

Na het eten zijn we langzaamaan naar het hotel gegaan. Gelukkig ging het deze keer wat soepeler met de trein. Bij dit station was alles beter aangegeven. We wisten eindelijk waar we naartoe moesten. In het hotel aangekomen hebben we ons klaargemaakt voor bed en zijn we gaan uitrusten voor de volgende dag. Die zit namelijk vol met meer avontuur. Deze dag is zeker geslaagd!