lissabon.reismee.nl

Lissabon dag 3

We werden vandaag weer fris en fruitig wakker voor dag 3 in Lissabon. We maakten ons klaar en schoven aan bij het ontbijt. We genoten van een lekker theetje en weer van de verse croissantjes, maar deze keer aten we ook een chocolade broodje erbij. Na het ontbijt was het dan weer tijd om onze koffers in te pakken en afscheid te nemen van het hotel. Na het uitchecken konden we gelukkig onze koffers bij het hotel laten. Zo hoefden we geen last te hebben van onze schouders.

De reis naar Museu Nacional do Azulejo duurde zo’n 40 minuten, waarvan de ene helft met de metro en de andere helft lopen. Tijdens het lopen zagen we een hele andere kant van Lissabon. We zagen heel veel tentjes die werden gebruikt door zwervers. Het was wel een beetje spannend om hier te lopen, maar we zien er veilig doorheen gekomen. Uiteindelijk kwamen we dus bij onze bestemming en was het tijd om het museum te ontdekken.

Eenmaal in het museum kwamen we erachter dat we door onze Lisboa card niet hoefde te betalen voor het museum. Hierdoor hebben we ons 5 euro kunnen besparen. Het museum zelf was erg mooi. We zagen heel veel mooie kunstwerken gemaakt van tegels. Er waren zoveel mooie vormpjes en patronen. Het was echt gaaf om te zien. Het museum is gebouwd in een oud klooster dus het museum heeft dat ook bewaard. Het was echt wonderbaarlijk en dat hadden we niet verwacht.

Nadat we door het museum hadden gelopen wilden we nog iets gaan eten, maar helaas stond er niet veel op het menu. We hadden daarom besloten om terug naar het centrum te gaan en daar iets te eten. Toen we naar buiten liepen kwamen we erachter dat het erg hard aan het regenen was. We besloten daarom met de bus terug te gaan. Eenmaal in het centrum zijn we gaan eten bij can the can. Het was heel lekker en het restaurant zag er erg goed uit.

Na het eten was het een beetje droger dus besloten we om nog ff een wandeling te maken. We liepen eerst nog ff het strand op en zijn daarna langs de zee gelopen. Alleen werden we wel zeiknat door de regen die weer begon. Dat hield ons niet tegen want we zijn gewoon doorgelopen. We zijn althans Nederland gewend. We liepen weer terug naar het metrostation om onze koffers weer op te halen en naar het vliegveld te gaan.

Op het vliegveld hebben we nog even wat gegeten bij de McDonalds en toen moesten we alweer gaan boarden. In het vliegtuig hadden we deze keer meer beenruimte wat fijn was. Bij het stijgen gingen de lichten uit vanwege de veiligheid. We hadden een rustige vlucht en we zijn weer goed aangekomen in Charleroi. We hebben een hele leuke tijd gehad, maar we gaan nu wel even uitrusten.