lissabon.reismee.nl

Lissabon dag 2

Dag 2 was aangebroken in Lissabon. De zon scheen en we waren goed uitgerust voor de dag. We maakten ons klaar en schoven aan bij het ontbijt. Er was veel variatie bij de buffettafel, maar de porties waren wel een beetje klein. Ondanks dat was het ontbijt vullend en lekker. We hebben genoten van versgebakken croissantjes met zelfgemaakte jam en een lekkere muffin. Na het ontbijt was het dan eindelijk tijd om Lissabon echt te zien.

We gingen als eerste met de metro naar het centrum, waar we gingen kijken naar de route van de cityhunt en het winkelen. Vanuit het metrostation kwamen we al makkelijk bij de hoofdwinkelstraat. We liepen de straat door in de richting van de zee. We hebben daarom ook ff een kijkje genomen op het strand en dat had een heel mooi uitzicht. Daarna zijn we verdergelopen in lissabon en zijn we door het historische gedeelte gelopen.

Hier liepen we door de straatjes van Lissabon met huisjes die waren gekleed met fleurige tegels. Ook kwamen we een aantal bezichtigen tegen waar we even hebben stilgestaan, zoals een kathedraal die in het centrum ligt. Toen we hierlangs liepen kwamen we aan bij het tapas restaurant waar we gingen eten. Het restaurant had een gezellige aankleding en het was erg rustig. Al viel de prijs en de grote van de porties een beetje tegen. Ondanks dat was het best lekker.

Nadat we klaar waren met eten, hebben we de trein naar Sintra gepakt. Dit duurde zo´n 40 minuten en we hebben in die tijd genoten van het uitzicht. In Sintra aangekomen, moesten we nog zo´n 20 mintuten lopen naar quinta da regaleira. We liepen een stuk naar boven langs allemaal restaurantjes en verkopers van souvenirtjes op straat. Bij het laatste stuk ging het lopen wat lastiger vanwege de steile helling, maar we waren gelukkig aangekomen.

Bij quinta da regaleira liepen we door de tuinen heen met fonteintjes, bankjes, beelden noem het maar op. Overal waar we keken was wel iets moois te zien. Onderweg naar het kasteel, maakte we een tussenstop bij de put, waar je naar beneden kon kijken. Hierna zijn we weer doorgelopen waar we uitkwamen bij onze uiteindelijke bestemming. Binnenin was het heel mooi gekleed met mooie plafonds en foto´s van de bewoners. Het was echt bijzonder.

Nadat we klaar waren met quinta da regaleira zijn we weer teruggelopen naar het station. We hebben hier de trein weer teruggepakt naar het hotel en zijn daar even bijgekomen van de drukke dag. In de avond was het dan ook weer tijd voor het avondeten. We hebben bij een heel leuk Italiaans restaurant gegeten en de prijs viel reuze mee. Ik zou zeggen, vandaag is zeker een geslaagde dag.

Jeroen

Echt leuk om het zo mee te beleven met jullie.